love

love

Olen..

Rakastan..
Kultaa, kullanmuruja, kahvia, kolmiyhteistä Jumalaa.
Kavereita, kirjoja, keskusteluja, kuntoilua, kulttuuria ja kauneutta.
Kuulun Ristinummen Rouviin. Olet lämpimästi tervetullut seuraamaan blogiani!

torstai 18. helmikuuta 2016

Kummi, kummimpi, kummin

Lapsena kummit olivat päivittäin mielessäni. En nähnyt kuudesta kummista ketään kovinkaan usein, muttarukoilin joka ilta heidän puolestaan. Näin he säilyivät mielessäni läpi lapsuuden ja tulivat minulle tärkeiksi ihmisiksi. Muistan kiitollisena myös monia lahjoja, joita heiltä sain. Muotitietoinen ja nuorekas kummitätini lahjoi minua kauniilla vaatteilla, joista olin tosi ylpeä. Yhdet kummeista ostivat minulle upean peilillisen kirjoituspöydän muuttaessamme uuteen kotiin. Yksi kummi otti minut kesätöihin jo vitosluokkalaisena tekemään koodausta. Taskurahan saaminen tuntui tosi kivalta. 

Minulla on seitsemän kummilasta: neljä poikaa ja kolme tyttöä. Välillä minulla on huono omatunto siitä, etten ole osannut olla niin hyvä kummitäti kuin olisin halunnut. Olen toki lähettänyt syntymäpäivä- ja joululahjat, rukoillut heidän puolestaan sekä yrittänyt tavata kaikkia kummilapsiani suhteellisen säännöllisesti. Pitkien välimatkojen ja ruuhkavuosien vuoksi en ole kuitenkaan pystynyt luomaan moneenkaan kummilapsistani läheistä luottamussuhdetta. Kummityttöni ovat asuneet aina toisella puolella Suomea, kun taas kummipojilla on iän karttuessa ollut hieman eri intressejä kuin minulla. Kummipoikien äiteihin olen kyllä hoitanut hyvin suhteita kahvipöydän ääressä ja tällä lailla ollut tukemassa välillisesti kummilapsiani. Kummipojat taas ovat viihtyneet hyvin poikiemme seurassa. 

Tänään puhuin eräässä ryhmässä ohimennen kummiudesta naisten kanssa. Totesimme yhdessä, miten joskus etäinen kummisuhde voi tulla läheisemmäksi vasta aikuisena jossakin kriisitílanteessa tai elämäntilanteen muuttuessa. Toivon, että voisin olla sellainen kummitäti, joka voi tarpeen tullen olla apuna ja tukena.

Viime aikoina olen iloinnut siitä, etät minulla on vanhempieni lisäksi uskollisia kannustajia. Kummisetäni ja -tätini ovat lähettäneet rohkaisevia tekstiviestejä kuunneltuaan minua radion aamuhartauksissa tai luettuaan lehtiartikkeleita minusta tai perheestäni. Se on tuntunut tosi hyvältä. Nuorin kummilapseni on ollut myöskin ahkera kannustaja. Hän on tutkinut saamieni valokuvien perusteella innolla lehtiä, joissa on ollut kummitädin kuvia. Iloitsen valtavasti siitä, että yksi kummitytöistäni asuu pysyvästi samalla paikkakunnalla ja vieläpä tosi lähellä. Kummilasta tulee hänelle sangen tuttu paikka ♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti