love

love

Olen..

Rakastan..
Kultaa, kullanmuruja, kahvia, kolmiyhteistä Jumalaa.
Kavereita, kirjoja, keskusteluja, kuntoilua, kulttuuria ja kauneutta.
Kuulun Ristinummen Rouviin. Olet lämpimästi tervetullut seuraamaan blogiani!

torstai 10. heinäkuuta 2014

Pala taivasta

Olen aina kärsinyt siitä, että minulla ei ole ollut hengellistä yhteisöä, johon olisin samaistunut. Lapsuudessa kävin vanhempieni kanssa Rauhan Sanan seuroissa, mutta en ole ikinä kokenut itseäni rauhansanalaiseksi. Nuoruudessa kävin Kansanlähetyksen ja evankelisten nuortentapahtumissa, mutta en voinut samaistua liikkeisiin. Opiskeluaikana osallistuin EO:n ja OPKO:n toimintaan, mutta en ajatellut, että olisin evankelinen tai opkolainen. Aikuisena olen osallistunut eniten Kansan Raamattuseuran toimintaan, mutta kräsäläiseksi en itseäni ole koskaan kokenut. Olen ollut mukana myös suomenruotsalaisen Kyrkans Ungdomin toiminnassa, mutta sielläkin olen ollut sangen ulkopuolinen.

Nyt olen päässyt tapahtumaan, jossa en koe ollenkaan ulkopuolisuutta. New Wine on liike, jonka tarkoituksena ei ole olla sisäpiiri. Sen slogan on "New Wine - Local Churches Changing Nations". Täällä erilaisuus on aidosti rikkaus. Puhujat ovat Englannista ja Suomesta, mutta edustavat monia eri yhteisöjä. Minulla on täällä mukana paljon sukua: lasteni lisäksi vanhempani, kummisetäni, serkkuja sekä lasteni serkkuja. Nyt olen jo törmännyt vanhoihin opiskelukavereihin, valtavaan määrään Vaasan ystäviä, Järvenpään ystäviin, lasten opettajiin sekä Facebook-ystäviin.

Olen aina rakastanut hauskanpitoa ja tanssimista. En kuitenkaan viihdy humaltuneiden seurassa. Sen vuoksi olen käynyt todella vähän bilettämässsä ravintoloissa. Täällä saan bilettää ilman, että kukaan tulee häiritsemään. Eilen illalla oli ihanaa ylistystä hyvän bändin säestyksellä. Tänään aloitin Jumalan ylistämisen laulaen ja tanssien jo puoli yhdeltätoista aamulla. Miehen poissaolon huomaan siitä, ettei kukaan ole antamassa pukeutumisohjeita. Luulin, että tänäänkin on helle ja puin itseni sekä lapset sen mukaan. Oikeasti olikin kovan tuulen vuoksi  melko kylmä. Se ei kuitenkaan haitannut, koska lämpenin jo heiluessani innokkaasti ylistysmusan tahdissa. Kuinka nautinkaan siitä, että täällä on suurin osa rakkaimmista ystävistäni paikalla. Puolen vuorokauden aikana on jo ollut niin monta hyvää kohtaamista. Lapset viihtyvät, kun heillä on täällä äidin, isovanhempien ja serkkujen lisäki liuta hyviä kavereita. Olen täynnä iloa ja kiitosta! Herra on hyvä ja rakastava!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti